Wat is user experience?

Sinds ik werkzaam ben als UX’er merk ik pas echt hoe belangrijk goed design van producten is. Niet alleen in het werk wat ik doe, maar ook in de alledaagse dingen bij mij thuis.

Ter illustratie: Wij kijken thuis erg graag naar De Wereld Draait Door. Wij nemen DWDD op en kijken later die avond de opname. Hoe vaak ik het ook doe, ik blijf twijfelen en zoeken naar de juiste locatie in het menu van UPC om mijn opnamen te vinden. Ongelofelijk irritant! Uiteraard helpen de triljoen knoppen op de afstandsbediening ook niet mee…

Om in kaart te brengen wat UX voor mij betekent en waarom ik denk dat deze expertise de komende jaren alleen maar van groter belang zal worden, heb ik een korte presentatie gemaakt en op mijn Youtube kanaal gezet. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

What do you think?

